poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Thermomix - Leczo

SKŁADNIKI:
150g cebuli obranej, przekrojonej na połówki
20g oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
450g papryki, pokrojonej na kawałki
300g cukinii, pokrojonej na kawałki
250g kiełbasy, pokrojonej w półksiężyce, podsmażonej na patelni
1 łyżeczka przyprawy uniwersalnej
1 łyżeczka cukru
2-3 szczypty pieprzu mielonego
500g pomidorów, obranych ze skórki, pokrojonych 
lub 500g pomidorów z puszki, pokrojonych


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1. Do naczynia miksującego włożyć cebulę, rozdrobnić 3s/obr.5. Kopystką zgarnąć rozdrobnioną cebulę ze ścianek na dno naczynia miksującego.
2. Dodać oliwę i sól, poddusić 4min/Varoma/obr.1.
3. 100-150g papryki odłożyć, pozostałą paprykę wraz z cukinią włożyć do naczynia miksującego, rozdrobnić ok. 6s/obr.4. Kopystką zgarnąć składniki ze ścianek na dno naczynia miksującego.
4. Pozostała paprykę pokroić nożem w paski grubości ok. 0,5-1cm, włożyć do naczynia miksującego, dodać kiełbasę i przyprawy, dusić 10min/Varoma/obr.funkcja SOFT.
5. Dodać pomidory, dusić 10min/100⁰C/obr.funkcja SOFT, na pokrywę naczynia miksującego zamiast miarki postawić koszyczek. Na końcu doprawić do smaku.


WSKAZÓWKI:
W punkcie 1. można dodać ząbek czosnku i zmiksować go z cebulą.


4 komentarze:

  1. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  2. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda wyśmieniecie i na pewno tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam, pyyycha :-) Dzięki za przepis. Mam dwie porcje, jedna idzie do zamrażalnika, będzie na zimę jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie bomba. Leczo z Thermiomixa wychodzi przepyszne, a robi się bardzo prosto. To jest przepis otrzymany od mojej opiekunki Dolores.

    OdpowiedzUsuń