czwartek, 4 kwietnia 2013

Thermomix - zupa pomidorowa

Witam, na początek chciałbym zaproponować wam coś prostego, a mianowicie przepis na zupę pomidorową, którą chyba każdy z nas lubi :) 

SKŁADNIKI:
80g cebuli przekrojonej na połówki
1-3 ząbki czosnku
30g masła
700g pomidorów obranych, pokrojonych na kawałki
lub pomidorów z puszki
1 kostka bulionu drobiowego 
lub 1 łyżeczka koncentratu bulionu drobionego wykonanego w TM
1/2 - 1 łyżeczka soli ziołowej
1 płaska łyżeczka przyprawy uniwersalnej
1 łyżeczka cukru
2-3 szczypty pieprzu lub pieprzu ziołowego
500g wody
100g kwaśnej śmietany 18%
2 gałązki pietruszki, świeżej tylko liście posiekane do przybrania

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1. Do naczynia miksującego włożyć cebulę i czosnek, rozdrobnić 3s/obr.5. Kopystką zgarnąć składniki ze ścianek na dno naczynia miksującego.
2. Dodać masło, dusić 2min 30s/Varoma/obr.2.
3. Dodać pomidory, kostkę rosołową i przyprawy, gotować 10min/100C/obr.2, następnie zmiksować 40s/stopniowo zwiększając obroty od 1 do 10.
4. Dolać wodę, dodać śmietanę, gotować 5min/100⁰C/obr.2. Ewentualnie doprawić do smaku.
5. Posypać posiekaną natką pietruszki, podawać.

WSKAZÓWKI:
Podawać z ryżem, makaronem lub lanym kluskami.

Zupę można zagęścić 1-2 ugotowanymi w mundurkach, obranymi ziemniakami. Należy je dodać w pkt.3 pod zagotowaniu pomidorów i zmiksować zgodnie z instrukcją. Dalej postępować według przepisu.
W sezonie można zwiększyć nieco ilość pomidorów i zrobić zupę krem.

WARIANTY:
W punkcie 1 można dodać trochę czerwonej papryki.

W punkcie 3 można dodać ok.70g koncentratu pomidorowego oraz ulubione suszone zioła, np. prowansalskie, tymianek, bazylię oregano lub majeranek. Doskonale smakują również rozmaryn i koper. Suszonych ziół można dodać w sumie 1 łyżkę, zioła świeże należy dozować ostrożnie, ponieważ mają bardziej intensywny smak.





Mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu.
Czekam na wasze komentarze. 
Smacznego :) 
 

17 komentarzy:

  1. Witam
    Zupa super,jednak ja wolę zabielać pomidorową słodką śmietaną.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też dodałam słodką śmietanę, o połowę mniej cebuli i zwykłą sól (nie miałam ziołowej). Dodałam do zupy ugotowane marchewki, seler i pietruszki, które ugotowałam osobno. Jem z makaronem. Smaczna jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. jest zajefajjna :):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepyszna , czekam na dalsze twoje recepty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. szał pał ;) naprawdę dobre! zamiast soli ziołowej zwykła sól, dodaje również troszeczkę marchewki to nabiera tego koloru ;) inaczej wychodzi żółta zupa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla koloru proponuję dodać czerwoną cebulę zamiast białej, i w punkcie 3 dodać 5 ml octu z czerwonego wina. W punkcie 4 dalsze 10-15 ml wg upodobać. Kolor będzie wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zrobiłem. Zupa jest obłędna! Dodałem jeszcze trochę podsmażonego boczku. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zamiast śmietany dodałam kubeczek kremowego jogurtu naturalnego i użyłam 1 kg pomidorów - zupa wyśmienita! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z bazylią i słodką śmietaną najlepsza zupa pomidorowa

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam! Klasyk nad klasykami! Muszę wypróbować Twojej wersji! Zapraszam też do siebie! Thermomix przepisy

    OdpowiedzUsuń
  11. Dodałam boczek i passate. Rewelacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zmiany: cebula czerwona, 2 ząbki czosnku, 350 ml wody, 70 ml 18% i 30 ml 30% słodkiej śmietany? 2 łyżki cukru, cała potarta na drobno marchewka, pomidory z puszki całe w syropie pudliszki 2 puszki, sól normalna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zupka super, jak z restauracji! Zrobiłam ją na passacie na wolniejszych obrotach.

    OdpowiedzUsuń
  14. 42 year-old Nuclear Power Engineer Zebadiah Girdwood, hailing from Cold Lake enjoys watching movies like "Hound of the Baskervilles, The" and Listening to music. Took a trip to Archaeological Sites of the Island of Meroe and drives a Ford GT40. idz teraz

    OdpowiedzUsuń
  15. Przedstawicielka Termomixowa z Krakowa poleciła mi ten przepis czyli niezawodna Dolores https://www.dolorescooking.pl Mój synek nazywa tą zupę strażacką :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładnie wygląda ta zupka.

    OdpowiedzUsuń